söndag, oktober 30, 2005

Inkvarteringen lagd på is - verksamhet planeras

För tillfället finns det inget vettigt ställe att inkvartera kulturstugegäster i - ja, alltså om det inte duger med mitt dammiga salsgolv.
Lite synd. Jag sörjer lite den "gamla" stugan, för där kunde man sitta och hänga på kvällarna, oberoende om vi hade gäster eller inte. Det var skönt att bara vara där, elda i kakelugnen, dricka te eller vin eller nånting, lyssna på musik, eller bara hålla sig undan resten av världen några timmar. Det var ett hus jag själv gärna skulle ha bott i - och om jag bara hade varit en aning mera praktiskt lagd kanske jag till och med på allvar sku ha funderat på att köpa det... Men nu är jag inte praktisk, och vi har ju ren ett hus - ett hus som jag mestadels får ha för mig själv just nu - så det där att köpa huset på Grev Tottgatan var aldrig ett seriöst alternativ. [Men nog kan jag känna sorg i alla fall...]
Nu när jag har tänkt hålla mig borta från Stockholm några veckor så orkar jag nästan börja fundera på möjliga kulturstugeaktiviteter - det är ju möjligt, om man bara sku fundera lite och få folk engagerade. Vad skulle vara bäst att sats på? Diskussionskvällar? Författarpresentationer? Nånting helt annat?
Vi får väl se...
Förslag mottas gärna!
A-S

1 Comments:

Blogger Adrià said...

Saludos!!!, me parecio curioso que un finlandés escuche música española...

5:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home