fredag, september 30, 2005

Kulturstugan väntar på bättre tider - och utrymmen

Efter flera samtal med G.W. kom vi fram till att vi får så lov att lägga inkvarteringsverksamhete på is, för ärligt talat, vem tusan skulle vilja övernatta i Vagnslidret på hösten/vintern när det inte finns vatten och WC? Det är en sak på sommaren, då känns det kanske inte så oöverkomligt att ta sig till de allmänna toaletterna, men nu?! Helt orealistiskt... Så vi ska betala bort hyran för sommaren, och sen hoppas vi att det finns en bättre lösning till våren. Olika saker har diskuterats, men jag vill nog se hur det blir förrän jag vågar börja tro att nånting blir av...
Men visst vill vi ju fortsätta inkvartera folk från andra orter - tills vidare får väl min madrass på salsgolvet fortsätta att fungera som substitut... Måste förresten gå och röja i nedre våningen nu, för Jean Lindén, den lovande dansbandslåtskrivaren (jo, på riktigt! han har skrivit en helt egen danbandslåt, men jag ska inte kommentera den saken mera här och nu - jag har andra bloggar för sån text...), ska på Melodirazzians semifinal i Vörå ikväll, och han ska övernatta här - i brist på Kulturstuga.

[Som ni alla märker har vi inom Kulturstugegruppen en mycket tolerant inställning till begreppet "Kultur"...]

A-S